Comeback Autovrije dag

Swapfiets

Autovrije Dag,
come back!

Blyde Benelux bundelde als PR-partner een aantal jaar de krachten met het circulaire fietsenmerk Swapfiets. Samen hebben we ons ingezet voor leefbare steden en duurzame mobiliteit. Op Wereld Autovrije Dag 2023 lieten we zien hoe autovrije straten er vandaag de dag uit kunnen zien. Hiermee pleitte Swapfiets voor een comeback van de autovrije zondag, 50 jaar na de eerste introductie in 1973-1974. Het doel: leefbare steden met meer ruimte voor fietsers en wandelaars, betere luchtkwaliteit en toegang tot duurzame micromobiliteit.

Levende straten  

Met (early days!) AI-gegenereerde beelden, geïnspireerd op iconische foto’s van 50 jaar geleden, lieten we zien hoe autovrije straten de moderne stad kunnen transformeren. De campagne werd versterkt met een brief aan de gemeenten Amsterdam, Rotterdam en Den Haag, waar de meeste auto’s geregistreerd staan en waar CO2-uitstoot het meest kan worden verminderd. De beelden zijn gemaakt door Mark Visbeek.  

Ruimte voor een
nieuw gesprek

De campagne leidde tot inhoudelijke reacties van de gemeenten Amsterdam en Rotterdam, creëerde een grote buzz op social media en leverde diverse publicaties op in top- en regionale media, waaronder Change Inc, De Ondernemer en Fonk Magazine. Zo versterkten we de zichtbaarheid van Swapfiets als hét circulaire fietsmerk dat zich inzet voor duurzame mobiliteit en leefbare steden.

{{testimonial}}

• Testimonial

“Wij werken al een tijdje samen met Blyde en zijn ontzettend blij met ze. Het team is slim, betrokken en denkt altijd mee, vooral op het gebied van duurzaamheid en innovatie, onderwerpen die voor ons ontzettend belangrijk zijn. Ze begrijpen onze missie, weten dit perfect te vertalen naar sterke verhalen en zijn daarnaast ook gewoon heel fijn om mee samen te werken.”

Ilse Gottlieb
PR manager Swapfiets
Het project in een notendop

Ready to make waves?