AH GEEFT BETOVEREND VOORPROEFJE OP HET KERSTMENU VAN 2017

Blyde Benelux trapte samen met Albert Heijn de feestdagen af door dé kersttrends van 2017 te presenteren tijdens twee bijzondere persevenementen. Op 30 november werd de kersteditie van Allerhande exclusief gelanceerd voor een selecte groep media in een intieme huiskamersetting in Amsterdam, waarbij handige foodhacks en stylingtrends voor 2017 van Allerhande experts aan bod kwamen. Een week later werden media en bloggers meegenomen op een reis door het kerstmenu op het Allerhande Kerstfestival, waar ze tijdens kookdemonstraties en workshops mee konden kijken over de schouders van topchefs en culinaire experts.

Deze feestelijke evenementen richtten de aandacht op vijf kersttrends voor 2017:

  1. De kerstborrel is in: meer dan 30 procent van de Nederlanders is van plan thuis een kerstborrel te organiseren. De kerstcocktail van het jaar: cranberry mule met gemberbier en wodka.
  2. Groenten zijn de status van bijgerecht overduidelijk ontstegen; bij negen op de tien Nederlanders spelen groenten een belangrijke rol op het kerstmenu. Dus Biet in plaats van Beef Wellington.
  3. De bereiding van het kerstmenu gaat van handmade naar handtouched. Thuiskoks maken gebruik van verspakketten voor bijvoorbeeld soep, curry of pasta.
  4. We gaan steeds bewuster om met het eten van vlees en kiezen tijdens onze kerstmaaltijd vooral voor vlees van slagerskwaliteit.
  5. De shared dining-trend zet zich voort, waarbij iedereen aan de dinertafel zijn/haar eigen favoriete gerechten samenstelt. Een van de populairste desserts om te delen is dit jaar de kerstkrans van meringue.

Daarnaast voerde Albert Heijn onafhankelijk onderzoek uit naar hoe Nederlanders zich voorbereiden op de feestdagen. Wist je dat…

  • We besteden dit jaar meer geld aan het kerstdiner dan vier jaar geleden; gemiddeld €108,- versus €85,- in 2013.
  • Barbecueën tijdens de feestdagen wint terrein: aankomende Kerst steken we de barbecue drie keer zo vaak aan dan in 2016.
  • 40% van de Nederlanders verwacht meer dan een kilo aan te komen tijdens de feestdagen.
  • De onderwerpen die de grootste ergernis wekken aan de kersttafel zijn politiek (21%), familieproblemen (21%) en financiën (18%).
  • In het kader van de kerstgedachte is een derde van Nederland van plan een keer iemand uit te nodigen die hij of zij (nog) niet zo goed kent.

Zie voor alle berichten over de feestdagen bij Albert Heijn: www.nieuws.ah.nl

MET PEAKS BELEG JE TERWIJL JE GELD UITGEEFT
INCHECKEN MET ‘LIEFDE’ OP SPECIALE TREIN (LIJN 2) IN AMSTERDAM

Geef een reactie